Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MT

ToMiSoft

26. 11. 2010 10:54
Skvělé

Takže stát si bez sebemenších zásluh přisvojuje více než třetinu ceny benzínu a to jen v podobě spotřební daně. Další daň - DPH tento podíl jen navyšuje. Tomu říkám parazitování a vyžírkovství.

0 0
možnosti
EK

Deleter

26. 11. 2010 11:07
Re: Skvělé

Komické je zejména to, že DPH platíme i ze spotřební daně.

0 0
možnosti
F

FiS95

25. 11. 2010 17:22
Karma

0 0
možnosti
NN

NumLock

25. 11. 2010 9:48
a mýto k tomu!

Krásný článek, opět dokazující sílu ekonomie a zdravého rozumu!

Já bych k tomu ještě dodal, že kdyby ještě k tomu zrušili mýto, tak tady pojede i spousta kamionů, co to  levnější naftu budou i po tisíci litrech tankovat! Kdyby to náhodou nezabralo, tak by kamioňák ještě dostal jednu zaplacenou sociální pracovnici ke každému tankování od státu!;-D Srovnejte si ty vynaložené náklady se spotřební daní z jedné plné nádrže!

0 0
možnosti
EK

Deleter

26. 11. 2010 11:07
Re: a mýto k tomu!

Zřejmě nebydlíte u žádného průtahu obce, že?

0 0
možnosti
ON

ondra.novacisko.cz

25. 11. 2010 8:54
Jsem proti biopalivům?

Jasně že jsem proti povinnému přimýchávání biopalivům. Hlavně proto, že mi někdo vnucuje kupovat něco, co nechci. Když chci Natural, koupim si Natural, když chci Ethanol, koupim si Ethanol.

Ale jinak jezdím na 50% E85 a 50% N95. To je svoboda. Už jenom to, že si mohu zvolit poměr podle toho, jak to nejvíc vyhovuje mému autu a mé peněžence.

A nejsmutnější na tom je to, že na líh má smysl jezdit jen proto, že na benzínu je spotřební daň. Kdyby tam nebyla, tak je to drahé palivo.

0 0
možnosti
IH

I-voucH

24. 11. 2010 14:35
při snížení spotřební daně

nejde tak ani o benzín, tam je poptávka relativně stabilní a opravdu nebude mít na ni velký dopad pokud se sníží o korunu. protože benzínový motory jsou pouze v osobních autecha s nima jezdí lidé vesměs v okruhu do 30 km.

jiná situace je u nafty. dám příklad: jeden kamion má nádrž na tisíc litrů, na plnou nádrž ujede podle spotřeby tři až čtyři tisíce kilometrů, při jednom natankování odvede na spotřební dani cca 10000Kč. a je pro dopravce velký rozdíl, jestli natankuje tady nebo v lucembursku, kde je nafta o krunu padesát levnější. to na nádrži udělá 1500 korun. natankuje tak 4krát do měsíce, což delá o šest tisíc nižší náklady za měsíc a 72000,- za rok a komu by se nelíbila taková úspora.

kdyby tankoval tady tak na spotřební dani odvede půl milionu, takhle ho odvede taky ale v Lucembursku.

0 0
možnosti
ON

ondra.novacisko.cz

25. 11. 2010 9:22
Re: při snížení spotřební daně

Jste si jist, že hodně drobních odběratelů nevytvoří elastičtější poptávku než několik velkých odběratelů, kteří jezdit musí?

0 0
možnosti
JP

Dale Cooper

24. 11. 2010 13:25
A co se tím vlastně vyřeší?

Nejsem proti zrušení přimýchávání biopaliv, ale pokud jde o snížení výsledné ceny paliv a zvýšení spotřeby, tak by to mělo naprosto stejné efekty jako při srovnatelném snížení spotřební daně.

A Kalousek, ten jen mlží. Každou chvíli o něčem prohlásí, že je to blbost, ale když to Janota zaváděl, tak ticho po pěšině, ještě mu to možná doporučoval. Jen nechce přiznat chybu, jako v mnoha jiných případech. Je to hold "jen" chemik a dál než k prostému účetnictví se zatím v ekonomické oblasti nepropracoval...

0 0
možnosti
KV

kunk

25. 11. 2010 9:03
Re: A co se tím vlastně vyřeší?

"Pokud jde o snížení výsledné ceny paliv a zvýšení spotřeby, tak by to mělo naprosto stejné efekty jako při srovnatelném snížení spotřební daně."

Ano co se tyce zvyseni spotreby. Ne co se tyce vyberu dani, protoze stat by na kazdy litr porad vybral stejne penez. Takze zruseni bioslozek zarucene zvysi vyber dane (stejna castka na litr, ale vic litru), leda by zlevneni benzinu zpusobilo mensi spotrebu, coz je samozrejme blbost.

0 0
možnosti
JT

killy

24. 11. 2010 13:14
Hmmm. Něco mě říká, že když by se...

..snížila spotřební daň z phonných hmot, erár by dostal přinejmenším všechno v úhrnu spotřeby zpět.

Já, když by benzín byl kolem 28 Kč, bych méně přemejšlel, jestli "tam" vůbec mám jet autem... a najel bych ročně určitě o 15% víc. 

Autodopravci by mohli měnit některá rozhodnutí u zrušení méně vytížených spojů a brali by i nákladní trasy hrozící teď nerentabilitou.

(Derivace funkce v minimu je "0"...... nebo už jsem to zapomněl?)

0 0
možnosti
RM

r_o_s

24. 11. 2010 12:50
......

Snížený ceny benzínu o korunu nebo o dvě rapidně spotřebu nezvedne. Snížený ceny benzínu o 10Kč by už spotřebu rapidně zvedlo.

K čemu je, že když se řekne že se zlevnil benzín a u nás na benzínkách je cena pořád stejná? A když se řekne v telce, že se zdražil o korunu benzín, tak už další den je skoro všude o korunu drazší......

Také přemýšlejme o tom tak, že nové auta nemají takovou spotřebu jako starší. Škodovky 105 "žraly" i 10 litrů a nejely. Dnes trubodiesel baští průměrně 4 litry a ještě má i svžinost. I tohle je třeba zohlednit.....

0 0
možnosti
1

1absolutus

24. 11. 2010 12:41
Dobrý den pane Machu.

Chci se zeptat tak trochu mimo váš článek. Jak hodnotíte z hlediska odborné úrovně články vašeho stranického kolegy pana Matějky? Děkuji za odpověď.

0 0
možnosti
ON

ondra.novacisko.cz

25. 11. 2010 8:51
Re: Dobrý den pane Machu.

Odpovědi se nedočkáte. Existuje něco jako svoboda slova ;-D

To že pan Mach je předseda neznamená, že je Matějkův šef, nebo chůva.;-D

0 0
možnosti
JS

Kolumbo

24. 11. 2010 12:22
Ty daňové sazby

"na litr" v EURech byste si nejspíš měl vydělit deseti...spotřební daň bude těžko 5.5 Eura "na litr"

0 0
možnosti
MV

marek.voksay.blogidnes

24. 11. 2010 12:48
Re: Ty daňové sazby

R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 158
  • Celková karma 34,93
  • Průměrná čtenost 7761x
Petr Mach. Ekonom a politik. Vysokoškolský učitel. Lídr kandidátky koalice SPD a Trikolory pro volby do Evropského parlamentu.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky