Děkujeme za pochopení.
ToMiSoft
Skvělé
Takže stát si bez sebemenších zásluh přisvojuje více než třetinu ceny benzínu a to jen v podobě spotřební daně. Další daň - DPH tento podíl jen navyšuje. Tomu říkám parazitování a vyžírkovství.
Deleter
Re: Skvělé
Komické je zejména to, že DPH platíme i ze spotřební daně.
NumLock
a mýto k tomu!
Krásný článek, opět dokazující sílu ekonomie a zdravého rozumu!
Já bych k tomu ještě dodal, že kdyby ještě k tomu zrušili mýto, tak tady pojede i spousta kamionů, co to levnější naftu budou i po tisíci litrech tankovat! Kdyby to náhodou nezabralo, tak by kamioňák ještě dostal jednu zaplacenou sociální pracovnici ke každému tankování od státu! Srovnejte si ty vynaložené náklady se spotřební daní z jedné plné nádrže!
Deleter
Re: a mýto k tomu!
Zřejmě nebydlíte u žádného průtahu obce, že?
ondra.novacisko.cz
Jsem proti biopalivům?
Jasně že jsem proti povinnému přimýchávání biopalivům. Hlavně proto, že mi někdo vnucuje kupovat něco, co nechci. Když chci Natural, koupim si Natural, když chci Ethanol, koupim si Ethanol.
Ale jinak jezdím na 50% E85 a 50% N95. To je svoboda. Už jenom to, že si mohu zvolit poměr podle toho, jak to nejvíc vyhovuje mému autu a mé peněžence.
A nejsmutnější na tom je to, že na líh má smysl jezdit jen proto, že na benzínu je spotřební daň. Kdyby tam nebyla, tak je to drahé palivo.
I-voucH
při snížení spotřební daně
nejde tak ani o benzín, tam je poptávka relativně stabilní a opravdu nebude mít na ni velký dopad pokud se sníží o korunu. protože benzínový motory jsou pouze v osobních autecha s nima jezdí lidé vesměs v okruhu do 30 km.
jiná situace je u nafty. dám příklad: jeden kamion má nádrž na tisíc litrů, na plnou nádrž ujede podle spotřeby tři až čtyři tisíce kilometrů, při jednom natankování odvede na spotřební dani cca 10000Kč. a je pro dopravce velký rozdíl, jestli natankuje tady nebo v lucembursku, kde je nafta o krunu padesát levnější. to na nádrži udělá 1500 korun. natankuje tak 4krát do měsíce, což delá o šest tisíc nižší náklady za měsíc a 72000,- za rok a komu by se nelíbila taková úspora.
kdyby tankoval tady tak na spotřební dani odvede půl milionu, takhle ho odvede taky ale v Lucembursku.
ondra.novacisko.cz
Re: při snížení spotřební daně
Jste si jist, že hodně drobních odběratelů nevytvoří elastičtější poptávku než několik velkých odběratelů, kteří jezdit musí?
Dale Cooper
A co se tím vlastně vyřeší?
Nejsem proti zrušení přimýchávání biopaliv, ale pokud jde o snížení výsledné ceny paliv a zvýšení spotřeby, tak by to mělo naprosto stejné efekty jako při srovnatelném snížení spotřební daně.
A Kalousek, ten jen mlží. Každou chvíli o něčem prohlásí, že je to blbost, ale když to Janota zaváděl, tak ticho po pěšině, ještě mu to možná doporučoval. Jen nechce přiznat chybu, jako v mnoha jiných případech. Je to hold "jen" chemik a dál než k prostému účetnictví se zatím v ekonomické oblasti nepropracoval...
kunk
Re: A co se tím vlastně vyřeší?
"Pokud jde o snížení výsledné ceny paliv a zvýšení spotřeby, tak by to mělo naprosto stejné efekty jako při srovnatelném snížení spotřební daně."
Ano co se tyce zvyseni spotreby. Ne co se tyce vyberu dani, protoze stat by na kazdy litr porad vybral stejne penez. Takze zruseni bioslozek zarucene zvysi vyber dane (stejna castka na litr, ale vic litru), leda by zlevneni benzinu zpusobilo mensi spotrebu, coz je samozrejme blbost.
killy
Hmmm. Něco mě říká, že když by se...
..snížila spotřební daň z phonných hmot, erár by dostal přinejmenším všechno v úhrnu spotřeby zpět.
Já, když by benzín byl kolem 28 Kč, bych méně přemejšlel, jestli "tam" vůbec mám jet autem... a najel bych ročně určitě o 15% víc.
Autodopravci by mohli měnit některá rozhodnutí u zrušení méně vytížených spojů a brali by i nákladní trasy hrozící teď nerentabilitou.
(Derivace funkce v minimu je "0"...... nebo už jsem to zapomněl?)
r_o_s
......
Snížený ceny benzínu o korunu nebo o dvě rapidně spotřebu nezvedne. Snížený ceny benzínu o 10Kč by už spotřebu rapidně zvedlo.
K čemu je, že když se řekne že se zlevnil benzín a u nás na benzínkách je cena pořád stejná? A když se řekne v telce, že se zdražil o korunu benzín, tak už další den je skoro všude o korunu drazší......
Také přemýšlejme o tom tak, že nové auta nemají takovou spotřebu jako starší. Škodovky 105 "žraly" i 10 litrů a nejely. Dnes trubodiesel baští průměrně 4 litry a ještě má i svžinost. I tohle je třeba zohlednit.....
1absolutus
Dobrý den pane Machu.
Chci se zeptat tak trochu mimo váš článek. Jak hodnotíte z hlediska odborné úrovně články vašeho stranického kolegy pana Matějky? Děkuji za odpověď.
ondra.novacisko.cz
Re: Dobrý den pane Machu.
Odpovědi se nedočkáte. Existuje něco jako svoboda slova
To že pan Mach je předseda neznamená, že je Matějkův šef, nebo chůva.
Kolumbo
Ty daňové sazby
"na litr" v EURech byste si nejspíš měl vydělit deseti...spotřební daň bude těžko 5.5 Eura "na litr"
- Počet článků 158
- Celková karma 34,93
- Průměrná čtenost 7761x