Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VS

Bušek přítel Karla IV.

9. 11. 2011 5:30
Lidská práva, diskriminace a fundamentalismus

E-mail:sobotkalety@ seznam.cz Nadpis:Text:Principy se v reálných podmínkách dostávají do konfliktů, zvláště při jejich fundamentalistickém praktikování. K právům Romů nutno přidat jejich povinnosti. Nebo uplatnění principu "co není zakázáno, je dovoleno" - pak parazitům stačilo nezakázat rozkrádání veřejného prostoru. Nade vším v demokracii však stojí princip zákazu zneužívání demokratických svobod, mezer v zákonech a čehokoliv jiného. Tento princip jako jediný je nutno prosazovat naprosto fundamentalisticky, v souladu s křesťanskou morálkou a ku prospěchu a spokojenosti občanů. Toto však mohou zajistit pouze zodpovědní vyspělí občané a na tom jedině má smysl pracovat, teprve pak můžeme mít funkční demokratický stát, který dokáže vyřešit vztahy a zajistit práva, dodržování povinností, spravedlnost a spokojenost.

0 0
možnosti
IZ

IvaZik

9. 11. 2011 1:08
Pokud nechci,

aby podnájemník choval v mém bytě psy, když se bojím, aby mi byt nezničily podnájemníkovi děti, tak takovému člověku byt prostě nepronajmu - dám si podmínku, že nesmí chovat žádné zvíře a musí být bezdětný. To není diskriminace, ale moje právo vlastníka. Když mám špatné zkušenosti s určitým etnikem, už nesmím říct, že toto etnikum ve svém bytě nechci, to je diskriminace? Kam až jsme to klesli? To je fakt padlé na hlavu! A pokud mi příslušník toho etnika způsobí škodu, kdo mi ji pak zaplatí? Že by mi pak škodu hradili ti hodní kontroloři?

4 0
možnosti
PKL

Politicky korektní lež

9. 11. 2011 1:06
uzavření pracovní smlouvy je

oboustraným právním úkonem.

Podle § 37 odst. 1 obč. zák. právní úkon musí být učiněn svobodně a vážně, určitě a srozumitelně; jinak je neplatný.

Z tohoto principu na mne nikdo nesmí činit nátlak, abych takový úkon činila.

2 0
možnosti
PKL

Politicky korektní lež

9. 11. 2011 1:04
pro lbc.koko

není nic špatného, když někdo nepřijme roma, stejně jako není nic špatného, když nepřijme někoho jiného. nikdo nemá žádné právo být přijat.

1 0
možnosti
L

lbc.koko

9. 11. 2011 2:05
Re: pro lbc.koko

takhle to beru.. pokud ovšem ho nepřijme pouze na základě toho že je rom.. co když pohovor dopadne dobře, opravdu se chová slušně a nepůsobí jak hotento ale nakonec se ale na základě jakýchsi předsudků rozhodne pro jiného?

když to pak udělá každý romové budou vyloučení ze společnosti.. nelze však někoho nutit je to na každém.. 

asi se schodneme že hodně lidí to tak dělá, bude dělat dál a bude si o tom myslet své, ale minimálně by jim to neměli zdůvodnovat .. nevemu vás protože jste rom.. morální to taky není ale je to lepší přístup i když ne zrovna o moc....a to už by rovnou mohli být cedule na pracovních agenturach romy neberem.. je to prostě vzkaz od toho zaměstnavatele promiň ale jsi něco míň..

0 0
možnosti
PJ

bez_tolerance_hlouposti

8. 11. 2011 22:53
Ja s autorem souhlasim

spousta lidi ma plne usta reci o tom, jak je spatne upirat romum praci. kdyz takhle jeden v hospode brblal u zprav, pripomel jsem mu, ze ma take firmu a ze by mohl nejakeho roma zamestnat. Odpovedi mi bylo udivene "A proc zrovna ja???"

0 0
možnosti
PJ

bez_tolerance_hlouposti

8. 11. 2011 22:53
Re: Ja s autorem souhlasim

jinymi slovy, pokrytectvi svetem vladne Rv

0 0
možnosti
M

mirek.knob

8. 11. 2011 22:17
Nesouhlas s autorem blogu

Ach jo. Tak to dopadá, když se ekonom pouští na pole práva. Pan Mach argumentuje přirozeným právem uzavírat smlouvy s kým chci. Když argumentuji něčím takovým, jako je přirozené právo, tak jím musím argumentovat tak jak je - tedy celým souborem lidských (přirozených??) práv. Ne jen vyzobávat práva, která se mi zrovna hodí. Taková argumentace smrdí libovůlí na sto honů. Dnes je důležité toto právo, protože zrovna podpoří můj názor, zítra to zase bude jiné. Součástí lidskoprávních katalogů je i právo na ochranu lidské důstojnosti. Z tohoto práva vychází ona zpropadená antidiskriminační legislativa. Diskriminace (zákonem zakázané rozlišování) je ponižujícím útokem na lidskou důstojnost, je nefér a nespravedlivé. Lidé jsou znevýhodněni na základě charakteru, který mají, který nemohou ovlivnit. To je nespravedlnost ve své nejhorší podobě. Smlouvy si uzavírejte s kým chcete, ale pamatujte, že každá lidská bytost má svoji důstojnost, kterou právo chrání. Hold jsou věci, které trh nevyřeší.

0 0
možnosti
L

lbc.koko

8. 11. 2011 22:52
Re: Nesouhlas s autorem blogu

přirozené právo by mělo být nepsané a bylo by to nejlepší.. morálně to pan Mach obhájit nemůže, avšak represivně stíhat tu podnikatelku není možné... spíš dobré by bylo se vůči tomu chování ohradit.. a zkusit aby se ze svých chyb poučila.. to je vlastně Benthamova nebo Millova utilitaristická etika..

Problémem je když někdo toto jednání oné podnikatelky začne považovat za etické a morální.. ( matematický kalkul to je) ale neetické a zasahující do svobod určitého etnika.. na základě předsudků není možné lidi kategoricky odsuzovat..

0 0
možnosti
VN

naroznej

8. 11. 2011 21:13
Ach jo ,

jaká klika , že tato pa-strana nedosahuje v preferencích ani 1%.

Navrhuji řešení-ať romové podnikají. On je nikdo nezaměstná a zakázky jako podnikatelům jim někdo dá ? Ten Mach je blázen. Na složité problémy jednoduchá , populistická avšak nefunkční řešení. Politika této strany není o ničem jiném. Ta paní managerka , která odmítla zaměstnat romku dokládá úpadek českých managerů a podnikatelů. Sama vypadala dle chování a vystupování jako taková "bílá" romka. Řici někomu , že jej nezaměstnám , protože je rom ukazuje na její totální blbost.

0 0
možnosti
L

lbc.koko

8. 11. 2011 21:31
Re: Ach jo ,

nezaměstnávat romy je nepsané pravidlo velké části firem působících v ČR je to taková veřejná pravda, v momentě kdyby všechny firmy začli zaměstnávat pouze romy to uvidíte ten humbuk jak jsou všichni diskriminováni...

Ono myšlenku tomu co píše Mach upřít. Znám spoustu lidí kteří mají rádi idee té strany, ale na druhou stranu všichni moc dobře vědí, že je to pouhá utopie a ekonomové ze Svobodných díky svému fašizujícímu pohledu ke kritice nedokáží vidět holý fakt, že to nemůže fungovat.

Tohle přiznávám jako pravičák, jako člověk který svobodný volil a jako člověk, který chápe že ne každý ekonom může porozumět společnosti jako celku. Některé jiné nápady jsou parádní a dobré mholi by se uchytit. Ale etické schvaloní diskriminace romů je proti samotným ideím romů, jelikož  takováto diskriminace. Nepřijmutě jen proto že jsi rom, vietnamec, čínan, rus ( aniž bych věděl něco o tvých schopnostech) je silně nemorální. A šířit takovéto myšlenky je podněcování etnické nenávisti. Konec a tečka.

0 0
možnosti
KH

karelhovora

8. 11. 2011 19:59
se

0 0
možnosti
PT

hahoc

8. 11. 2011 19:22
Statni a soukromy podnik

Soukromnik by mel mit pravo vybrat si toho koho chce a nebat se rict, Ty jsi starej a skaredej, obchodnim zastupcem byt nemuzes, Ty jsi Rom a zakaznici by nemeli duveru- proc ma lhat a vymlouvat se, od kdy se nesmi rikat pravda?

Soukromnik nese rizika z pripadneho spatneho zamestnance a pokud musi prijmout i toho koho nechce, at mu stat zaplati pripadne ztraty.

Statni podnik by patrne nemel brat ohled na barvu pleti ci vek, ale soukromnik, kdyz predem vi, ze mu nekdo zpusobi ztratu, musel by jit dobrovolne na zbaveni svepravnosti, kdyby ho zamestnal.

Nikto to nechce rict nahlas, ale kdzy prijde do bytu uzavrit treba pojisteni Rom ci neRom, tak vetsina lidi Romovi ani neotevre- tedy dopousti se diskriminace a majitel bytu by mel byt souzen;-D

2 0
možnosti
SČZK

Smradlavej čmoud z komína

8. 11. 2011 21:08
Re: Statni a soukromy podnik

a stát by neměl mít právo zaměstnat koho chce? nojo já asi zapomněl, že liberalisti dávají práva a svobody jen vyvoleným podnikavcům

0 0
možnosti
L

Leinad

8. 11. 2011 18:19
Proč dělat konkurz?

Když dělám konkurz na přijetí zaměstnance, tak by měla být dodržená určitá pravidla. (Mimochodem existuje švarc systém, nákup lidí(sportovci ale i další profesionálové)..)

Jaký je účel vypsání konkurzu, když nemá pravidla? Jinak člověka(klidně cikána), kterému mám důvod nevěřit, lze korektně setřít(životopis - proč odešel z předchozí práce, proč byl nezaměstnaný, vzdělání,...)

0 0
možnosti
CAS

cara al sol

8. 11. 2011 19:10
Re: Proč dělat konkurz?

Jaká pravidla a proč vysvětlovat? Ucházel ses někdy o místo v soukromé firmě? Já několikrát; vždycky jsem poslal životopis, přišel na pohovor, řekli mi, že se ozvou a buďto jsem se dozvěděl, že mě berou (většina případů) nebo že mám smůlu, případně se neozvali vůbec a bral jsem to jako ne. Nikdy mi nikdo neřekl, že když napíšu středně dlouhý text v angličtině a bude tam méně než 10 chyb, automaticky mám místo jisté. Ani mi nikdo neříkal, že pokud nenajdou nikoho se stejným nebo lepším vzděláním či praxí, berou mě. Já jsem zase na oplátku nikomu netvrdil, že pokud mi nikdo nedá větší plat, než je ochotna zaplatit firma, u které jsem byl na pohovoru, mohou se mnou počítat. Já jsem si vzal čas na rozmyšlenou, firma taky a pokud jsme se rozhodli, že to zkusíme, šli jsme do toho.

0 0
možnosti
  • Počet článků 158
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7761x
Petr Mach. Ekonom a politik. Vysokoškolský učitel. Lídr kandidátky koalice SPD a Trikolory pro volby do Evropského parlamentu.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky