Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MD

UpsideDown

8. 11. 2011 12:19
Asi takhle...

Když do ČR přišli Vietnamci, většina čechů si z nich utahovala a smála se jim, všude kolovali vtipy o rákosnících a ťamanech, lidi se na ně koukali jako na nějaké usoplené zoufalce odkudsi z džungle a kdyby tenkrát nějaký "neumim šesky" Vietnamec vlezl do prádelny že chce práci, tak ho vyrazej ze dveří ani se s nim nebudou bavit.

.

A dneska jejich děti studují vysoké školy, dosahují výborných výsledků, umí česky kolikrát lépe než češi samotní - a nikdy sem neslyšel o tom, že by existovala vládní agentura na začleňování diskriminovaných Vietnamců, vlastně sem ještě nepotkal Vietnamce který by žil na dávkách a dělal po nocích bordel.

.

Co brání cikánům, aby si otevřeli vlastní večerku, stánek na tržnici, úklidovou firmu...? I z těch dávek co berou by se dal našetřit počáteční kapitál, stačí jen chtít :-P

4 0
možnosti
MD

UpsideDown

8. 11. 2011 12:26
Re: Asi takhle...

Jinak diskriminace je naprosto normální věc - jako partnerku si vyberu pohlednou a inteligentní ženskou, zatímco ošklivou a blbou diskriminuju, na pivo po práci zajdu s pohodovými kolegy a ty otravné diskriminuju, na jídlo zajdu do hospody která se mi líbí a tu kde se cítim divně diskriminuju, a kdybych se rozhodl že půjdu do kšeftu jen s někym kdo je zelený a má tykadla, tak pudu do kšeftu jen s nim a ostatní budu diskriminovat.

.

Svobodný člověk má snad právo vybrat si s kym se bude bavit, s kym bude trávit den a komu bude dávat své peníze. Proč by mě měl někdo trestat za to, že své prachy odmítám dávat člověku kterému nedůvěřuju?

3 0
možnosti
VC

vena65

8. 11. 2011 12:16
O jaké rasové nesnášenlivosti je vlastně řeč?

Já nezaměstnám cikána proto, že na mně působí od pohledu nedůvěryhodně a ne proto že je cikán. Zaměstnat cikána, o kterém jsem věděl, že umí makat mi nedělalo problém.

3 0
možnosti
RZ

krabicoidni_krabice

8. 11. 2011 15:29
Re: O jaké rasové nesnášenlivosti je vlastně řeč?

Prosím jmenovitě...

0 0
možnosti
B

Bobrufka

8. 11. 2011 12:09
...

:-)R^

0 0
možnosti
MJ

Milazly

8. 11. 2011 11:56
diskriminace

Jsou tygři, co vás neroztrhají. I když o jejich existenci budete vědět, zabrání Vám to při setkání s libovolným tygrem vylézt na nejbližší strom? To stejné je to s cikány - ANO existuje několik slušných cikánů, přesto přeze všechno, když jdu po ulici a míjím cikána, tak si ucpu kapsy a rukou kryju peněženku. A pokud budu zaměstnavatel, cikána nezaměstnám, jelikož mi živitní zkušenost mi říká, že s ním budou problémy.

0 0
možnosti
L

Leinad

8. 11. 2011 18:31
Re: diskriminace

Ucpat si kapsy je opatření, které v průběhu běžného dne dělám několikrát (nástup do MHD/do výtahu/průchod přes náměstí/...) a že mi i pohled na cikána či feťáka připomene, že to mám dělat, je věc jiná ;-D

Pokud budu zaměstnavatel, tak u cikána provedu běžnou kontrolu (Životopis -> proč odešel z předchozí firmy? Splňuje požadované vzdělání a praxi? Pokud chci kancelářské práce - má ECDL?? )

0 0
možnosti
VV

SYETEY-KOTZOUR

8. 11. 2011 11:53
Smysl "korektnosti"

tzv. korektnost bych ještě pochopil u státních zaměstnanců....stát chce zmenšit sociální problém, tak ať klidně si vybere a zaměstná.

....ale soukromý podnikatel nese sám riziko krachu či úspěchu, měl by mít tedy právo výběru a to i špatného. Je to jeho riziko a jeho volba.

1 0
možnosti
R

roman36c

8. 11. 2011 11:59
Re: Smysl

To ale nikdo nezpochybňuje. Jde jen o to, že nemusím srazit sebevědomí uchazeče o zaměstnání tím, že mu otevřeně řeknu že cikány nezaměstnávám ze zásady. On pak může mít pocit že je to normální a ačkoliv to nebyl žádný příživník, rychle se z něj může stát. Sotva si půjde hledat místo jinde.... Jestliže někomu řeknu že nemá řidičák, má možnost si ho dodělat. Dokonce i maturitu, nebo svářečský kurz. A nebo půjde jinam kde to nevyžadujou. Jestli je ale někdo cikán, tak cikánem zůstane a má smůlu. A dopředu mu nikdo neřekne že ho nesnáší z principu.

1 0
možnosti
BA

Bad Ass

8. 11. 2011 11:38
Hmm

Takže podnikať... viete čo... všetky banky sa pobijú, aby im dali úver... Come on !

Pani v práčovni si pokutu zaslúži, už len za to že je blbá. Mohla povedať, že nie je kvalifikovaná, alebo akúkoľvek výhovorku. Nie... ona sa rozhodne im šplechnúť do tváre, že nie, lebo je Rómka.

Nehovorím, že treba Rómov chovať ako pandy, ale ÁNO SÚ DISKRIMINOVANÝ ! A to bohužiaľ v tých veciach, ktoré by ich mohli dostať zo sociálnej stoky. My si drahí spolugádžovia pílime vetvu pod zadkom. !!!

1 0
možnosti
VC

vena65

8. 11. 2011 11:43
Re: Hmm

V čem spočívá ta diskriminace? Že do práce nevemu člověka, protože mám zkušenost, že by s ním byly jen problémy? Vždyť je to přece stejné jako by mně popotahovali za to, že si dám inzerát, že přijmu muže na místo kopáče. Ano našla by se jistě ženská, která by na takovém místě byla stejně výkonná jako chlap, ale já nehodlám marnit své peníze na to abych ji našel. A stejné je to s cikány. Nejde tu o žádnou diskriminaci, ale o životní zkušenost.

1 0
možnosti
VV

SYETEY-KOTZOUR

8. 11. 2011 11:05
mám dotaz?

kdybych chtěl někdy v životě spát s přírodní blondýnou.....zavřou mě?;-(;-D

P.S: s romkou jsem ještě nikdy nic neměl a ani jsem to neměl v plánu.....mám obavy aby nějaká komise nerozhodla v můj neprospěch;-D Jsem totiž poměrně plachá povaha.;-D

2 0
možnosti
TH

Gmurr

8. 11. 2011 11:07
Re: mám dotaz?

To je vtip, ze? Nemate povinnost spat s ROmkou a nemate povinnost ji zamestnat.

0 0
možnosti
V

vit.hassan@seznam.cz

8. 11. 2011 10:04
To, co tady navrhuje pan Mach je prachsprostá diskriminace

Autoři podobných článlů a diskutéři v podobných diskusích stále dokola píší, že Cikáni jen kradou, nepracujou a pobírají sociální dávky. Ano, značná část se jich skutečně tak chová, nikdo netvrdí, že ne ani nezastírá pravdu. Naopak tvrdím, že to není dobře a nelíbí se mi to. Co mě ale dokáže vytočit je, že v případě slušných Ckánů, kteří mají vůli pracovat, s podobného davu opět vylezou křiklouni a křičí: "Dejte nám právo svobodně diskriminovat Romy, ne na základě kvalifikace a praxe, nýbrž na základě toho, že to jsou Romové. - A to už je rasismus, to už je něco vůči čemu budu ve svých článcích bojovat, ať se to Svobodnému Machovi či Matějkovi líbí nebo ne.

2 0
možnosti
VC

vena65

8. 11. 2011 10:09
Re: To, co tady navrhuje pan Mach je prachsprostá diskriminace

Máte na to právo ... já zas mám právo vás odmítnout, protože si nehodlám do firmy natáhnout multikulti verbež. Takový je život. Vy si bojujte za svá práva a já si budu bojovat za svá a oba si nesme důsledky svých bojů.

5 0
možnosti
JN

tojsouveci

8. 11. 2011 9:48
Hmm

Každý by měl mít právo zaměstnat koho chcea ne skrývat, proč někoho nechce. Prostě měl by mít právo napsat inzerát, že shání blondýnu s dlouhými vlasy do max 24 let. Což se dneska nesmí a je to špatně.Prost přijmi si koho chceš a plať odvody, které ukládá zákon.

1 0
možnosti
TH

Gmurr

8. 11. 2011 10:58
Re: Hmm

Kecate. Muze to klidne napsat.

A taky se mu zrejme na volne misto reditele, manazera, lekare, strojvedouciho prihlasi ta dlouhovlasa blondyna. A bude ji mit. Nejake vzdelani a praxi ten clovek asi vubec nechvyzaduje. ;-D

1 0
možnosti
JV

pan vomáčka

8. 11. 2011 9:24
v článku mi chybí ještě jeden argument

zakázat jako důvod nepřijetí rasu/národnost/cokoliv je NAPROSTO k ničemu, protože zaměstnavatel si může vymyslet milión jinejch důvodů. ukázkový příklad zákona s "dobrým" úmyslem, v důsledku omezujícím svobodu a v praxi s nulovým efektem. hlavně že nám o trochu nabobtnal stát...

0 0
možnosti
P

praveverka

8. 11. 2011 9:28
Re: v článku mi chybí ještě jeden argument

pockat vy jste schopen nekoho vyhodit na zaklade rasy ci sexuální orientace? 8-o

2 0
možnosti
  • Počet článků 158
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 7761x
Petr Mach. Ekonom a politik. Vysokoškolský učitel. Lídr kandidátky koalice SPD a Trikolory pro volby do Evropského parlamentu.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky