Pátek 14. května 2021, svátek má Bonifác
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 14. května 2021 Bonifác

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J53i25ř19í 12P40o90k71o54r54n48ý 4916460775653

Takže když vyhrajete auto v hodnotě 500 tisíc a nezaplatíte vládě 75 tisíc korun, propadne auto v exekuci zpět státu : ) Vláda si od této nové daně z loterijních výher slibuje vybrat každý rok až 3,6 miliardy korun.

Zdroj: https://machpetrmach.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=720680

I když jsem Vám dal karmu, tak v tomto pravdu nemáte. Když vyhrajete auto, tak daň platí ten, kdo výhru vyplácí a daň se tzv. brutuje. To znamená, že auto za 500 se považuje za 85 % výhry. Není tedy reálně možné, aby po výherci nepeněžní výhry někdo požadoval daň. Na podstatě ostatního to však mnoho nemění.

0/0
19.7.2019 21:32
Foto

I34l50o91n94a 57E78r70n58e93s72t78o84v95á 7573949425270

Pokud vyhrajete například auto ve spotřebitelské soutěži, tak z tohoto také musíte zaplatit daně, musíte si nechat ocenit výhru znalcem a vše uvést v daňovém přiznání.

0/0
19.7.2019 22:38
Foto

J21i35ř87í 88P80o58k73o78r81n31ý 4716370355563

Ne, přesně to co popisujete se do daňového přiznání neuvádí. Podrobné zdůvodnění najdete níže. Uplatňuje se zde srážková daň, to znamená, že daň odvede plátce příjmu, tedy ten, kdo výhru vyplácí. V tomto případě daň nelze v pravém slova smyslu srazit, a proto je pro plátce příjmu výdajem (nákladem), a to dokonce daňově relevantním, a to podle § 24 odst. 2 písm. u) ZDP.

0/0
20.7.2019 9:24
Foto

I38l74o46n90a 43E93r31n77e51s81t65o25v38á 7613169745950

https://www.finance.cz/zpravy/finance/32818-jsou-vyhry-osvobozeny-od-dane/

0/0
19.7.2019 22:38
Foto

J59i15ř74í 35P52o76k26o52r90n28ý 4266750575973

Nesmíte věřit všemu, co najdete na internetu;-). Předmětné příjmy jsou příjmy podle § 10 odst. 1 písm. ch) zákona o daních z příjmů. Podle § 10 odst. 8 věty třetí ZDP jsou tyto příjmy samostatným základem daně pro zdanění zvláštní sazbou daně dle § 36. Do základu daně, který se uvádí do daňového přiznání se nezahrnují příjmy, ze kterých se daň vybírá zvláštní sazbou daně podle § 36 (viz § 5 odst. 5 ZDP). Srážková daň činí 15 %, a to podle § 36 odst. 2 písm. i) ZDP. No a že daň se opravdu sráží plátcem příjmu a ne příjemcem je uvedeno v § 38d ZDP. Takže tak.

0/0
20.7.2019 9:15
Foto

V30l68a26d49i20m59í65r 61M48o94r43a82v15e32c 3658300213723

A o tom to je.

Taktika současné vlády tkví v tom, že má plnou hubu řečí, že poslušná média dělají této vládě hlásnou troubu a hlásají, jak všem přidá, zlepší vylepší.

A takticky se mlčí o tom, že veškeré kroky, ať jde o EET, zvýšení a kategorizace minimální mzdy, ale i přidání důchodcům a v neposlední řadě zvyšování daní, vedlo a povede ke zdražování.

Výsledkem pak bude pouze to, že u někoho nula s nulou pojde, někdo na tom dokonce prodělá.

Jediný, kdo na tom bude na oko profitovat, bude stát na vyších odvodech. A na oko proto, že zvýšená inflace povede ke znehodnocování měny.

Tak že gesta pro politické body, která nikomu neprospějí a někomu možná uškodí.

+1/−1
18.7.2019 10:52
Foto

P16e34t22r 32N59o31v84ý 9961293488

Jsme rádi, že se o nás staráte a vysvětlujete nám, jak máme různé věci chápat.

+2/0
15.7.2019 12:47
Foto

F52r75a15n12t92i82š44e55k 22K22š94í25r 2409966655

Někdo to dělat musí, jinak by se z lidí stali otroci.

+5/0
15.7.2019 14:20
Foto

M78i90r68e71k 93T85u70r16e53č68e33k 4853972180932

Vidim světlo na konci daňoveho tunelu...

0/0
14.7.2019 20:07
Foto

I63l22o39n27a 18E72r89n41e88s31t86o19v17á 7983769905930

Já NE!

0/0
21.7.2019 12:10
Foto

P24a66v80e39l 26S34o34b61o80t68k61a 5420694

Vyspělé země, například USA, mají progresivní zdanění zisků i příjmů a daň z nemovitostí až 2-3% ročně.

Česko má po vzoru Ruska nízkou rovnou daň ze zisku a příjmů a téměř nulovou daň z nemovitostí, a tak musí stát financovat jinými daněmi - na armádu máme dávat všichni 2 %HDP, na zdravotnictví, školství, policii, justici,... stát není zadarmo, ani ho nefinancuje Ježíšek.

+2/−20
14.7.2019 13:55
Foto

R96a46d47e27k 57K81o84h22u87t 8913889587797

Pan Mach a jemu podobní by chtěli aby daně byly placeny adresně a na základě dobrovolnosti. A protože oni se o sebe umí postarat sami, nic po státu nechtějí, tak by neplatili nic, jen komerční zdravotní pojištění. A to co nejnižší, protože oni onemocní jen málokdy a velice levně.

+2/−20
14.7.2019 16:57
Foto

F49r16a76n62t17i75š77e38k 70K40š36í63r 2479866145

A takto, jak to myslí pan Mach, by to mělo správně být. Je nemravné násilím donutit druhé lidi, aby platili vaše představy o solidaritě.

+24/−1
14.7.2019 18:27
Foto

R65a37d14e37k 97K29o33h49u71t 8883509937157

Ano, mám představy o solidaritě. Jak byste např. řešil kdybyste se chtěl kamkoli ze svého baráku dostat? Platil byste pokaždé mýto? To je jedna z mnoha věcí, kdy využíváte něco placené z daní. Nebo jak byste řešil, kdyby komerční pojišťovna odmítla proplatit vaši léčbu, jako odmítají kolikrát proplatit jiné pojistné události, protože to mají ve smlouvě?

+2/−6
14.7.2019 19:45
Foto

F80r35a73n90t80i46š83e28k 84K28š60í84r 2649406365

To je právě to, že vím, jak by to fungovalo. Lidé potřebují spolupracovat a k tomu by si vytvořili veškeré instituce a infrastrukturu tak aby tuto spolupráci mohli vykonávat a to i bez toho, že by musel někdo někoho okrást. Nemohu za to, že nevěříte v dobrovolnost a tím pádem nevidíte možnosti, které se v této oblasti nabízejí.

+10/0
14.7.2019 21:16
Foto

I15v20a63n19a 94V80í56t60k87o60v59á 8597267658144

Pane Kohoute, nebavme se o samozřejmostech - k tomu ostatně stát máme a proto ty daně platíme. Diskuse je o jejich dalším užití a o jejich výši. Osobně si nemyslím, že mají mít důchodci a mládež jízdné téměř zadarmo, že mají děti dostávat ovoce zdarma do škol ( podívejte se někdy kolem škol, jak s tím děti zachází), že máme platit alimenty za nezodpovědné otce, že máme mít nejdelší placené rodičovské volno na světě apod. Kdyby vládní strany nerozdávaly dárečky svým voličům, nebylo by třeba zvyšovat daně a dělat každoročně v době ekonomického růstu 40.-ti miliardový deficit. Co budeme dělat, až bude zase krize a bude tu armáda nezaměstnaných, na které nebudou peníze, protože vyhazujeme peníze hrstma oknem ven. A to pan Babiš už rozpustil všechny rezervy ( vytvořené i v době krize) a už opravdu není kde brát.

+9/0
14.7.2019 22:48
Foto

R72a66d81e72k 56K44o66h45u82t 8113129857797

Jenže pan Kšír to má jinak. on nechce výběr daní, on by je chtěl dávat dobrovolně. A myslí si, že pokud nad lidmi není bič, tak by rádi odevzdávali peníze na vše, co je potřeba z daní platit. Ale co se zde mnoho lidí projevuje, tak ty daně platit moc nechtějí, protože oni stát na nic nepotřebují a vystačí si sami a nějaká solidarita je jim u zadele.

Ale jasně, jiná věc je zneužívání daní. A s tím za celých 30 let nikdo nic neudělal. Sem tam se něco provalí, ale komplexně je to stále o tom, kdo umí tak ten má...

0/0
16.7.2019 15:24
Foto

F18r53a52n43t87i95š44e60k 35K40š98í33r 2349746855

Já kritizuji tu nemravnost výběru daní. Pro mne je to jen sprostý trestný čin vydírání.

+5/0
16.7.2019 17:49
Foto

P40e30t85r 67N61o79v54ý 9931123918

Pane Kšíre a co vaše čerpání dotací na vaši činnost?

0/−1
15.7.2019 12:49
Foto

F82r91a48n74t79i18š91e93k 75K52š44í17r 2269716295

To jak stát rozhazuje peníze, které naloupil prostřednictvím daní, už nemravné není. Nemravný je pouze ten prvotní výběr za použití hrozbou násilí. Když stát nebude olupovat své občany, nebude mít na to rozdávat peníze tam, kde se vám to nelíbí.

Jinak já žádné dotace nečerpám a ani jsem je nikdy nečerpal.

+4/0
15.7.2019 14:19
Foto

Z31d53e47n35ě82k 48D32a69n80d14a 1621255

Bláhový směr uvažování.

0/0
20.7.2019 8:10
Foto

P44e34t10r 63N59o49v50ý 9141143948

No on je trochu problém v tom, že pan Mach prakticky nikdy nepracoval (vyjma státní sektor a politiku).

0/−1
15.7.2019 12:48
Foto

S85t55a32n17i39s58l31a50v 32L13á24t48a39l 8368167671291

Zajímavé ;-D;-D;-D.

Urazím jednoho - ten se ubrání ...

Urazím druhého - ten to možná vzdá (diskusi na toto téma) ...

Nejde o blog (problém, o kterém se píše), jde o EGO ;-D;-D;-D;-D;-D.

0/0
16.7.2019 7:00
Foto

I53v60o 32P67a69t27t91a 9562690742870

Zapomněl jste na sociální pojištění (SP), ze kterého jde devět desetin přímo na důchody našich rodičů. Důkaz: Pokud zítra stát přestane vybírat SP, tak pozítří důchodci nedostanou ani korunu důchodu.

0/0
21.7.2019 10:38
Foto

I67l75o66n24a 36E67r90n12e74s18t72o47v39á 7813589115940

Důchodové pojištění by mělo být také komerční.

0/0
21.7.2019 10:49
Foto

I93v73o 56P90a30t96t53a 9802370252370

Nikoliv. Sice uvedené moudro do nás v médiích hustí banky od roku 2004, tj. od doby kdy pracovala 1. Bezděkova důchodová komise, viz "Příběh jednoho bankéře" (sociologie.netstranky.cz/6-cast-pribeh-jednoho-bankere.html), ale není tomu tak, například proto, že penzijní fondy bank za Vaše peníze neručí! Stručně: náš starobní důchod zaplatí až naše děti ze svého odvodu SP. Pokud jsme děti nevychovali, nemá nám kdo platit na naše důchody. Důkaz: pokud zítra přestane stát vybírat sociální pojištění, tak pozítří nevyplatí důchodcům na důchod ani korunu. Jak z toho? Bezdětní si musí uspořit na důchod právě ty peníze, které uspořili na dětech, tj. 1,6 milionu korun. V opačném případě, tj. aktuálně, tunelují ze státního důchodového systému stejnou částku 1,6 milionu korun v průměru na jednoho bezdětného důchodce. Tj. musí spořit na důchod ti, co nevychovali či nevychovávají děti (nepracující sem nepatří). Na to musí STÁT založit spořící důchodový pilíř, tj. poskytnout státní garanci.

0/0
21.7.2019 11:29
Foto

I39l59o68n82a 43E65r64n37e56s33t13o67v25á 7653549445860

A jak k tomu ti bezdětní přijdou? Celý život platí do státní kasy víc než bezdětní. A nic nikdy od státu NEdostali! (Kromě vzdělání.)

0/0
21.7.2019 12:10
Foto

I84v37o 87P67a90t60t74a 9112400922460

Bezdětní: 1/ Celý život platí do státní kasy ...na důchody rodičů (zákon č. 589/1992 Sb., "o pojistném na sociální zabezpečení", lže již ve svém názvu). 2/ Bezdětní důchodci aktuálně tunelují 47 miliard korun ze státního důchodového systému (jak k tomu ti důchodci, kteří nejen pracovali, ale také vychovali děti přijdou, když z výnosů jejich investic do výchovy dětí profitují bezdětní důchodci? 3/ Jedná se o nepřímou podporu bezdětnosti. Důchodové systémy ve kterých nejsou zohledněny děti přímo svádí k bezdětnosti ( Boldrin, M. a kol. „Fertility and Social Security“. 2005. Massachusetts). 4/ Máte pravdu, že bezdětní platí do státní kasy mnohem méně, než pracující rodiče ze svých mezd (aktuální nadměrné zdanění mezd rodičů dělá 44 miliard korun/rok).

0/0
21.7.2019 12:33
Foto

T78e22o42d98o51r 62B71e24z48d88ě13k 5724270318533

Zkuste místo toho vašeho "všichni vyspělí to mají" nějaký argument, proč něco takového zavádět. A vaše vlastní závist argumentem fakt není. A ani když sousedovi chcípne koza, tak vy a vaše nízké ego nezbohatnete, sorry.

+6/−1
14.7.2019 23:00
Foto

P71a90v15e41l 35S75o61b65o95t98k36a 5690484

Pokud se chceme mít jako v Rusku, daňme jako v Rusku.

Pokud se chceme mít jako ve vyspělých zemích, změňme daňový systém tak, jako mají vyspělé země.

+1/0
15.7.2019 9:38
Foto

T97e93o81d13o72r 27B58e43z89d14ě25k 5614920398943

Prosím? Takže okamžitý stav ekonomicky závisí výhradně na sazbě daní? Aha, IQ promluvilo.

+2/0
15.7.2019 18:20
Foto

R96a80d64e70k 46H47o88d83a95ň 9976677701263

Ty "vyspělé země" mají ovšem zcela jinou strukturu daní a daňový systém, díky tomu sice v USA mají daň z nemovitostí skutečně až 2-3 % ročně, přesto mají den daňové svobody téměř o 2 měsíce dříve než ČR.

Vykousnout si z celého komplexního daňového systému jednu výši daně a argumentovat tou je pitomost. Takhle byste mohl vzít daně ze spousty vyspělých zemí a v součtu zjistit, že každoročně státu budete dlužit 2krát víc než vyděláte.

+7/−1
15.7.2019 9:07
Foto

P55a46v98e25l 92S33o25b54o17t10k10a 5980714

Ano, mají lepší daňový systém.

0/0
15.7.2019 9:37
Foto

M19a80r86i88a79n 42V46á65ň68a 3248446655329

Daně slouží pouze k přerozdělování financí od soukromého subjektu který je vygeneroval a kterému jsou násilím odebrány k jinému soukromému subjektu který je spotřebuje a nijak si je přitom nezasloužil. Nikdy neslouží daně k obecnému blahu.

+19/−2
14.7.2019 13:40
Foto

P19a19v85e14l 15S55o41b87o53t14k10a 5670684

Proto v částech Mexika, kde nesahá státní moc, vybírá daně mafie ;-D

+1/−1
14.7.2019 13:56
Foto

M23a50r89i80a63n 70V73á37ň17a 3968166285349

Mexiko je příkladem země s poměrně vysokým zdaněním ( daň z příjmu právn. osob 30%, daň z příjmu fyzických osob 35%, DPH 16%,....) , a přesto nebo právě proto funguje tento stát velice neefektivně.

+6/−1
14.7.2019 14:16
Foto

R34a60d86e31k 64K58o70h33u16t 8453319957947

Dobrý joke.

+1/−1
14.7.2019 16:58
Foto

M53i40r31e37k 81T87u22r73e32č25e78k 4433792940572

A ja myslel ze daně slouží pouze na platy byrokratu...

+2/0
14.7.2019 20:10
Foto

P72a12v22e78l 84N79e30u79z10i31l 1484518957454

Ktera je to ta zeme, kde se nezvysuji dane? Utopia? Kazdy ekonom vi, ze se zlepsuje ekonomika pomoci snizeni dani a kazdy vi, ze poslednich cca 60 roku se dane pouze zvysuji.

+2/−1
14.7.2019 10:47
Foto

M16a14r67i84a68n 26V43á16ň78a 3248286165609

Pěkná lež, zde máte konkrétní příklady snižování daní ve světě v posledních letech, týká se to hlavně zemí u kterých po snížení daní následovalo výrazné hospodářské zlepšení:

V roce 2007 Kolumbie snížila sazbu daně z příjmů z 38,5% na 24%. Kolumbie také snížila daně z příjmu právnických osob v úsilí o to, aby se země stala pro investory atraktivnější.

Chorvatsko následovalo celosvětový trend snižování daňových sazeb, když v roce 2010 snížilo daň z příjmů ze 45% na 40%.

Egypt, před deseti lety měl Egypt sazbu daně z příjmů ve výši 34%. V roce 2007 země snížila daně na 20% a zůstala na této úrovni až do roku 2014, kdy zvýšila daně na 25%. Ale v loňském roce klesly sazby na 22%, což z Egypta učinilo jednu z nižších daňových jurisdikcí.

Estonsko - v této pobaltské zemi jsou velmi nízké daně z příjmů právnických osob, ale také daně z příjmů. V roce 2015 Estonsko snížilo svou již tak nízkou sazbu daně z příjmů fyzických osob z 21% na 20%.

Gibraltar snížil svou daň z příjmů ze 42% na 40%, toto snížení ale není nic v porovnání s nedávným snížením daní pro podniky. Gibraltar, který již má daňovou jurisdikci pro mezinárodní obchodní společnosti, nedávno snížil daně pro společnosti podnikající v zemi z 35% na 10%.

Lotyšsko snížilo daně na všech úrovních, včetně daně z příjmů fyzických osob. V roce 2015 země snížila daň z příjmu o další jedno procento, z 24% na nejnižší dosavadní úroveň 23%.

Lesotho je vnitrozemská země obklopená Jihoafrickou republikou. Lesotho snížilo daň z příjmů fyzických osob z 35% v roce 2014 na 30% v roce 2015.

Malajsie nejen snížila daně pro podniky, ale i pro jednotlivce. V roce 2015 tato země snížila daň z příjmů fyzických osob z 26% na historické minimum 25%.

Nový Zéland - pokles z daňových sazeb ve výši 39% v roce 2008 na současných 33% sazbu daně z příjmů.

Panama snížila v roce 2010 daně z 27% na 25%. Pro mnoho lidí v USA je Panama již dlouho přitažlivým místem pro odchod do důchodu. V roce 2009 Polsko snížilo daň z příjmů o 8%. I Švédsko snižuje

+1/0
14.7.2019 14:07
Foto

P11e45t18r 87N84o63v22ý 9591133338

Všiml jste si jedné věci? Z jaké hranice to snižování obvykle probíhalo?

0/0
15.7.2019 12:50
Foto

T51o20m24á33š 60K30u15c43h45a25ř 3387261208201

V zásadě v žádné z těch daní nevidím problém, přestože se mě dotknou. A co se týká toho plynu pro kotelny, tak se jedná pouze o narovnání, není důvod, aby společné kotelny daň platit nemusely a lidé co mají svůj kotel ano.

+2/−18
13.7.2019 23:33
Foto

T57o21m77á24š 66K32u96c60h78a28ř 3287431918431

Mimochodem, daň na alkohol by se nemusela zvyšovat, kdybychom si dali celospolečenský závazek, že zvýšíme jeho konzumaci. :-)

+8/−1
13.7.2019 23:40
Foto

H63e87l83e84n13a 80S25a74s53o92v82á 6846726807813

"V zásadě v žádné z těch daní nevidím problém," Takže v zásadě nevidíte problém ani v tom, když vám někdo vykrade dům nebo ukradne auto?

+18/−3
14.7.2019 0:08
Foto

T90o32m84á35š 96K39u73c84h97a92ř 3797351908401

Je přece rozdíl mezi tím, když se nějaký jednotlivec na můj úkor nezákonně obohatí pro svůj osobní prospěch a situací, kdy se na můj úkor zákonně obohatí stát, tedy máme z toho nějakým dílem prospěch my všichni. :-)

Bez daní by stát nefungoval a já nestojím o anarchii, tedy daně nepovažuji za krádež, ale za poplatek, na kterém jsme se svým způsobem dohodli. To, že se těmito penězi plýtvá a se rozkrádají, to je věc druhá, s tím problém pochopitelně mám.

Pokud máte pocit, že "vás se na placení daní nikdo neptal" a "stát nepotřebujete a nic po něm nechcete" (což říkají lidé, kteří chodili do státních škol, chodí k lékaři, jezdí po silnici, jejich rodiče či prarodiče berou státní důchod atd), pak máte možnost volit strany, které mají v programu demontáž státu. Zatím vás ale moc není.

+5/−10
14.7.2019 2:04
Foto

Z95d14e26n38ě71k 78D57a40n52d23a 1381935

Trefné a pravdivé. Plivat je jednoduché a tak to jednodušší dělají. Sledovat kam plivanec dopadne už nemoudré hlavy nezajímá.

+1/−8
14.7.2019 7:04
Foto

Č82e66n84ě41k 80T59e25m78l87í95k 2429180932149

Takže Vám vadí plýtvání penězi, ale nevadí Vám díky tomu zvyšování daní. Výborně! Takové lidi Babiš potřebuje. Držet hubu a krok.

+23/0
14.7.2019 9:28
Foto

R89a13d84e90k 32K54o34h43u57t 8883669557117

Takové potřebují všichni politici. Ti co zatím měli možnost ukázat jak jim jde správa věcí veřejných určitě. Nebo snad bylo nějaké období, kdy nedocházelo ke zneužívání daní nebo k jejich neplacení určitými skupinami ať již bez posvěcení nebo s posvěcením vládnoucích garnitur?

+3/−6
14.7.2019 10:04
Foto

R12a33d59e78k 71K95o13h55u16t 8103669217307

Mínusáci, tak napište seznam, za kterých vlád nebyly daně zneužívány a byly placeny poctivě daně dle zákona všemi, co je měli platit. Rád se nechám poučit.

0/0
14.7.2019 17:00
Foto

M19a22r52t98i70n 17R44o66h88o54v55s60k89ý 6827695493196

Pane Čeňku, ještě tam nějak dostaňte Zemana a už to bude na jedničku.

+1/−1
14.7.2019 10:23

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz